Islak kek tarifi
 |
| Islak kek |
Malzemeleri hazırlama sırasına göre veriyorum yönergeleri izlerseniz hiçbir sürprizle karşılaşmadan mükemmel ıslak kek yapabilirsiniz. Önce malzemeleri hazırlayın ben fotoğraftaki gibi topladım ama sadece oranlarda yanlış anlaşılma olmasın diye ayrı ayrı kaplara koyarak göstermek için o şekilde yaptım siz aynı yapmak zorunda değilsiniz pratik yapımı anlatımdan takip edebilirsiniz. Kullanılan bardakların standart ölçülerine dikkat edin.
Malzemeler (Su bardağı 200ml, çay bardağı 100ml)
Tüm malzemeler oda sıcaklığında olacak kekin kabarması ve kıvamı için bu çok önemli.
Kek malzemeleri
1-Yumurta karışımı
- 4 yumurta (yaklaşık 230 ml yapıyor sadece onun bardağı 250 ml lik)
- 1 su bardağı şeker
2-Sıvı karışım
- 1 su bardağı süt
- 3/4 su bardağı sıvı yağ
- 1/4 su bardağı yoğurt
3-Toz karışım
- 2 su bardağı un
- 4 yemek kaşığı kakao (yaklaşık 3/4 çay bardağı)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1 çay kaşığı tuz
Sosu için
- 1/2 çay bardağı sıvı yağ (Zeytin yağı başarılı sonuç veriyor)
- 1 3/4 su bardağı süt (350 ml)
- 1/2 su bardağı şeker
- 2 yemek kaşığı kakao
Yapılışı
Fırını 180 dereceye alıp çalıştırın özellikle 2-3 tepsi aynı anda sürülürse daha önemli. Biz karışımı hazırlarken fırınımız ısınsın keki doğrudan sıcak fırına sürebilelim. Keki sürerken
sıcaklık 165 C dereceye
düşecek unutmayın.
***1*** Tepsiyi yağlayıp kakao serpin
 |
| Borcam ölçüleri 27x40 cm (büyük boy) |
Büyük boy borcamı (ölçüler 27x40) yağlayıp üzerine çay süzgeciyle kakao serpiştirin. (Tabana tutmaması için) Tepsi boyutu bundan küçük olabilir ancak daha büyük olamaz. Küçük boyutlarda kek daha kalın olacağı için pişme süresi değişebilir.
***2*** 4 Yumurta ve 1 sb şekeri çırpın
 |
| 4 yumurta ve 1 sb şeker |
 |
| Yumurta ve şeker mikserlendikten sonra |
Yumurta ve şekeri derin, biraz büyükçe bir kasede rengi açık sarı olana kadar önce düşük devirde sonra yüksek devirde çırpın. Kabarıp kremalaştığını göreceksiniz.
***3*** 1 sb süt, 3/4 sb sıvı yağı, 1/4 sb yoğurdu yumurtalı karışıma ilave edip karıştırın
Yoğurdu bardakta biraz süt koyarak açıp ayranlaştırdıktan sonra ayranı, sütü ve sıvı yağı yumurtalı karışıma ilave edip ağır devirde mikserle kısa süre
karıştırın. (1 dakika kadar fazla karışırsa yumurta sönüyor kek kabarmıyor.)
 |
| Sıvı karışım karıştırılmadan önce |
***4*** 2 sb un, 4 yk kakao, kabartma tozu, vanilya ve tuzu bir kasede karıştırıp yumurtalı sıvı karışıma ilave edin.
2 sb un, 4 yemek kaşığı kakao, 1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya ve 1 çay kaşığı tuzu homojen bir karışım elde edene kadar karıştırdıktan sonra yumurtalı sıvı karışıma ilave edip mikserle ağır devirde
karıştırın.
 |
| ıslak kek toz karışımı |
 |
| toz karışım ve sıvı karışımın mikslenmiş hali |
***5*** Karışımı tepsiye dökün fırını 165 C dereceye ayarlayıp 25-30 dakika pişirin
Karışımı borcama döktükten sonra fırını 165 C dereceye ayarlayın ve tepsiyi fırına sürün. Fırından fırına ve kabın boyutuna göre değişmekle birlikte 25-30 dakika pişirin. Pişmeye yakın mis gibi kokular gelmeye başlayacak bu aşamada kürdanı keke batırın eğer kürdanda bulaşık yoksa pişme gerçekleşmiş işlem tamamlanmıştır.
***6*** Sos hazırlığı
Kekin pişmesine 15 dakika kala küçük boy sos tenceresinde sütü, sıvı yağı, şekeri ve kakaoyu koyarak normal ateşte karıştırarak kaynatmadan şeker eriyene kadar pişirin.
Kek fırından çıkıp 2-3 dakika dinlendikten sonra dilimleyin çikolata sosunu gezdirerek eşit şekilde dökün. Biraz soğuduktan sonra üzerini streçle kaplayıp 3-4 saat dinlendirin. Sosla bütünleşip yumuşak nefis bir tat olacak üzerine ekstra çikolata sosu, çilek, antep fıstığı veya genelde yapıldığı gibi hindistan ceviziyle süsledikten sonra servis yapabilirsiniz. Yanında kahveyle nefis oluyor. Afiyet olsun
 |
| Islak kek sosu |
 |
| Dilimlendikten sonra soslanmış ıslak kek |
Şuana kadar hiç yorum gelmedi tarifi yaparsanız olumlu, olumsuz veya öneri şeklinde her türlü yorumu gönderebilirsiniz önemli olan tarifi deneyenlerin emeklerine değmesi bir iki satırla deneyimlerinizi aktarmanız başkaları için çok önemli olabilir.
YanıtlaSilmerhaba gökay hanim ben almanyadan eliftarifinizidenedimveharikaolduherkesetavsiyeederimselamlar
YanıtlaSilGökay bey olacaktı ama önemli değil geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederim beğenmeniz çok sevindirici tarifleri aktarırken; en azından kalbimden geçen amaç 11 yaşından 100 yaşına kadar herkesin anlayabileceği ve yapacağı şekilde anlatarak emekleri boşa harcamadan en güzel tarifi yakalamak. Islak kek Türkiye,de en çok yapılan kek tarifi o nedenle tarifin mükemmelleşmesi önem arz ediyor her türlü katkı belki onbinlerce kişiye ışık tutacak ben Amerikalılara bir öneri getirdiğimde bana onlarca teşekkür mesajı geliyor bizimde aynı kültürü yakalayıp iyi şeyleri oluruna bırakmadan öne çıkarmamız gerekiyor ilk mesaj sizden geldiği için çok memnun oldum tekrar teşekkür ediyorum.
YanıtlaSilMerhaba tarif için çok teşekkürler dedim çok güzel oldu. Ek olarak ben içine fındık ve ceviz ekledim:)
YanıtlaSilMerhaba sn. Serap tarif yaklaşık 1 yıldır yayında 1 günde iki geri dönüş geldi beğenmenize sevindim fındık ve ceviz öneriniz alternatif oldu ilk tarifimde önerinizi 3 ayrı yöntemle deneyip bende geri dönüş yapmaya çalışacağım katkınızdan dolayı size de çok teşekkür ediyorum.
YanıtlaSilMerhabalar,
YanıtlaSilTesadüfen tarifinize denk geldim ve kısıtlı bir zaman diliminde keki tarifle birebir uyguladım. Ancak, kabarmadı. Ne yazık ki tepsiye döktüğüm kalınlıkta bir netice elde ettim. Sos, keke çok güzel işledi. yiyenler beğendi ancak tipik kabarık kek anlayışının dışında olduğu için açıkçası ben de memnun kalamadım. ancak, pes etmeyip bir kere daha denemeye niyetliyim. Yeni sonucu yapınca paylaşacağım. Sevgiler...
Katkınız için teşekkür ederim klasik kekler gibi kabarmadığı konusunda haklı olabilirsiniz ben çok sayıda farklı ıslak kek tarifi denedim pek çoğu fazla kabarıp sonra sönüyordu veya lezzet olarak istediğim gibi olmuyordu. Bu tarif çok kabarmıyor tarifin sağlıklı olma kriterlerini göz önüne almasıda bunda etkili, keklerin kabarması pişme esnasında çıkan gazların etkisiyle oluyor kabartma tozu da bu gaz kaynaklarından biri eğer daha fazla kabarmasını istiyorsanız kabartma tozunu biraz daha artırabilirsiniz. Kıvam ve lezzet olarak şimdiye kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım ancak önerinizi dikkate alacağım sonraki denemenizi paylaşırsanız çok memnun olurum. Farklı bir uygulama yaparsanız oda sizin katkınız olur yorum için tekrar teşekkür ederim.
YanıtlaSilmrb ben tarifi denemedim denemek istiyorum ama (1 3/4 su bardağı süt (350 ml) bir su bardağı 200 ml ise 3/4 su bardağı nasıl 350 ml yapıyor yanlış anlamayın verilen ölçüleri yanlış koymayayım diye soruyorum...
YanıtlaSilMerhaba sn. Burçin 1 tam 3/4 olarak yazmıştım 200ml+150ml=350ml matematiksel gösterim olarak ifade etmeye çalışmıştım bir kaç kez benzer yorumla karşılaştım ancak başka nasıl ifade edebileceğimi tam kestiremedim. Su bardağı tariflerini özellikle veriyorum çünkü metrik tarifler pratik değil ben pratik ölçülerden yanayım. Osmanlı ölçü birimleri güncellenebilir diye düşünüyorum. Amerika Osmanlı tarzı ölçü birimini tercih ederken biz kendi ölçü birimimizi yeterince değerlendiremiyoruz.
YanıtlaSilMerhabalar tarifinizi bugun 4 yasindaki oglumun istegi uzerine internette dolasirken buldum.yaptik ve cok begendik.ellerinize emeginize saglik...
YanıtlaSilİyi günler. Tarifinize biraz önce yaptım. Harika görünüyor. Kıvamı da gayet iyi oldu. Ama tadına yarın okulda Dünya Kadınlar Günü çayında arkadaşlar bakacak. Merak ediyorum. Umarım iyi dönütler gelir. Emeğinize sağlık.
YanıtlaSilİçiniz rahat olsun tadı genelde çok beğeniliyor, asıl önemlisi tarif sağlık konusunda sizi düşünüyor. Sanıyorum 8 mart pazara geldiği için erken kutluyorsunuz bende sizin vesilenizle tüm kadınların dünya gününü kutluyorum kadınlar gününde erkeklerin pasta yapıp getireceği günleri görmeyi diliyorum.
Sil